Facebook recap - The basics

Wie aan Facebook advertising begint, moet de basics zeker onder de knie hebben. We zetten alles even op een rijtje, zodat je in een kort overzicht snel alles weer kan opfrissen. En daarna? Ga zelf aan de slag en maak je Facebookcampagnes nog bangelijker. Go!
+ Lees meer

Hoe word jij getarget door Facebook?

We hebben het allemaal al eens meegemaakt: je bent rustig aan het scrollen op Facebook en ziet plots een advertentie van bedrijven die producten of diensten aanbieden waar je nog geen tien minuten geleden online naar op zoek was. Of je krijgt een ad rond een programma waarvan je de Facebookpagina net hebt geliket.
+ Lees meer

Bangelijk meten - Waar gaat jouw marketingbudget naartoe?

Tienduizenden euro’s smijten in offline campagnes is leuk! Jouw radiospot bereikte zo iedereen die op dat moment naar de radio aan het luisteren was. Je televisie commercial op ATV is heel Antwerpen opgevallen. Je advertentie in de zondagskrant werd sowieso gespot door iedereen die zondag naar de bakker ging. Reality check! Het is gemakkelijk om dat te geloven, maar échte cijfers over wie welke advertentie écht heeft bekeken ontbreken.
+ Lees meer

Hoeveel brengen jouw Facebook campagnes echt op?

Facebook is een ideaal middel om je producten in de markt te zetten. Zeker als e-commerce bedrijf kan je vlot de juiste gebruikers targeten en naar je webshop verwijzen. Door je Facebook pixel juist in te stellen kan je zelfs ontdekken hoeveel transacties en revenue elke ad oplevert. Zo kan je vlot de ROI van je Facebook campagnes berekenen en evalueren. Hieronder kan je ontdekken hoe je het sales rapportje snel opbouwt.
+ Lees meer

Our job is never done - Hoe wij campagnes bangelijk maken (en houden) - Deel 1: AdWords

Een SEA of Facebook campagne die goed van start gaat, is bangelijk. Maar het is nog bangelijker als een campagne blijft groeien en verbeteren. Dat doet die campagne helaas niet vanzelf. Daarom geven wij je graag tips & tricks van hoe wij onze campagnes blijven optimaliseren. In dit deel bekijken we waarom onze job never done is bij het beheer van onze AdWords campagnes!
+ Lees meer

Facebook Custom audience update: Engagement

Als je momenteel adverteert op Facebook, heb je waarschijnlijk de krachtige 'Custom Audiences' al ontdekt. Dit waren momenteel de opties die je kon gebruiken om een custom doelgroep aan te maken.
+ Lees meer

Extensies - Hoe zet je ze in?

In een vorige blogpost las je al hoe je betere Adwords advertenties kunt schrijven. We gaan deze week iets dieper in op het gebruik van extensies. Eens die advertenties verschijnen voor potentiële klanten, is het belangrijk ze te overtuigen om door te klikken. Verrijk je advertentie dus met extensies en verhoog de clickthrough rate! Let’s get started!
+ Lees meer

Laat je leiden door intentie en niet (alleen) door demografie.

Als marketeer, en dan zeker in de online sfeer, weet je dat er geen zekerheden zijn en dat je je door je data moet laten leiden. Langs de andere kant zijn we allemaal geneigd om ons doelpubliek in vakjes te steken. Algemeen werkt dit ook heel goed, maar laat je dan niet heel wat liggen? Het recente artikel van Google Why Consumer Intent Is More Powerful Than Demographics beweert althans van wel.
+ Lees meer

Nieuwe advertentiemogelijkheden op Facebook

Je hebt ze waarschijnlijk al een paar keer zien passeren, de nieuwe Canvas ads. Nee, we spreken hier niet over sponsorboodschappen tijdens 'De Ideale Wereld'. We hebben het natuurlijk over de Facebook Canvas ads.
+ Lees meer

Betere AdWords advertenties schrijven

Als Premier Google AdWords Partner weten we dat een goede AdWords-campagne drie belangrijke factoren heeft: de juiste keywords, goede advertenties en verdomd goeie landingspagina's. Deze drie factoren zijn idealiter ook op elkaar afgestemd. Heb je bijvoorbeeld keywords zoals "Nike sneakers kopen", "Nike sneakers bestellen",... dan moeten je ads ook over Nike sneakers praten, net zoals je landingspagina liefst alleen maar Nike sneakers toont. Wat nu de juiste keywords of goede landingspagina's zijn, leggen we later nog uit maar nu focussen we ons vooral op goed opgebouwde advertenties.
+ Lees meer