Facebook Store visits: kliks & mortel(mans)

Ik geef je een minuutje om te bekomen van de slechte woordspeling... . Klaar? Oké, let's go. Het is bewezen dat de aanwezigheid van fysieke vestingen een grote meerwaarde kan zijn voor pure E-commerce spelers. Kijk maar naar Amazon en zijn recente overname van de supermarktketen Whole Foods market.

+ Lees meer

Google (kerst) Shopping: Tips & tricks

Google Shopping is voor veel bedrijven, vooral in de retailsector een grote bron van online inkomsten. Wat zijn nu de voordelen van Google Shopping? Een Google Shopping campagne combineert de sterke punten van zowel Search als display campagnes.

+ Lees meer

Adblock(ers), vriend of vijand?

Je hebt het ondertussen wel al gehoord. Het aantal internetgebruikers die Adblockers gebruiken is de laatste jaren fors gestegen. Moest je hier nog niet van op de hoogte zijn, zie hieronder.

+ Lees meer

Hoe ga je om met Generatie Y?

Een van de grootste generaties in de geschiedenis is "Generatie Y".

+ Lees meer

Snelle user experience wins

Websitebezoekers worden met de dag kritischer over wat ze willen. 10 jaar geleden waren websites met jingles die automatisch starten, ronddraaiende letters en 20 verschillende tinten paars...nog hét ding. Probeer dit vandaag als bedrijf en de enige reden dat je nog veel bezoekers trekt is dat mensen een screenshot van je site op Twitter of Facebook willen posten.

+ Lees meer

4 vrienden vinden deze blogpost leuk

Bij fast moving consumer goods zijn we het gewoon om heel snel en vaak irrationeel tot aankoop over te gaan, maar wanneer het over duurdere producten of services gaat vinden we het belangrijk om de juiste keuze te maken. Wat voor u of mij de juiste keuze is, hangt af van verschillende, vaak ook persoonlijke, factoren. Het budget, de stijl, de nood aan het product, de emotie rond het merk,... Een factor die ook belangrijk is maar die we vaak over het hoofd zien is social proof.

+ Lees meer

Call to action do's en don'ts

Er wordt nog vaak gedacht dat calls to action enkel belangrijk en effectief zijn voor e-commerce sites. Verkeerd gedacht! Je website heeft een doel, toch? Dan is het essentieel dat je de bezoekers van je website bij de hand neemt en ervoor zorgt dat ze dit doel bereiken. We geven je daarom de do’s en don’ts voor spetterende calls to action en tonen je voorbeelden van websites die de kunst al beheersen

+ Lees meer

Verbeter je remarketing campagnes

Ik koop en browse regelmatig op Coolblue. Soms doe ik dat voor mezelf, soms omdat bakerMEN iets nodig heeft en soms doe ik dat als resident nerd voor vrienden. Alleen… Elke keer ik op de site kom word ik nog maanden achtervolgd door de producten die ik er bekeek. Het is zo erg dat ik hen de laatste tijd alleen nog in Privacy mode bezoek.

+ Lees meer

Verkopen via internet

Willen mensen maar niet kopen via jouw website? Blijven de leads uit?

+ Lees meer

E-commerce: You're doing it wrong!

Er wordt steeds vaker online geshopt. Logisch, het kan vanuit de luie zetel en op eender welk moment. Je kiest zelf waar en wanneer je gaat winkelen. We zien echter nog teveel webshops die het op de verkeerde manier aanpakken en zo veel sales mislopen. Daarom is het belangrijk dat er op een andere manier over e-commerce wordt nagedacht. Wij lijsten voor je op waar het juist misloopt en wat je er als webshopeigenaar aan kan doen.

+ Lees meer