Verkopen via internet

Willen mensen maar niet kopen via jouw website? Blijven de leads uit?
+ Lees meer

E-commerce: You're doing it wrong!

Er wordt steeds vaker online geshopt. Logisch, het kan vanuit de luie zetel en op eender welk moment. Je kiest zelf waar en wanneer je gaat winkelen. We zien echter nog teveel webshops die het op de verkeerde manier aanpakken en zo veel sales mislopen. Daarom is het belangrijk dat er op een andere manier over e-commerce wordt nagedacht. Wij lijsten voor je op waar het juist misloopt en wat je er als webshopeigenaar aan kan doen.
+ Lees meer

Maak jij deze 7 fouten?

Een goede website opzetten voor je bedrijf is een cruciaal onderdeel van je marketingstrategie. Het is essentieel dat je website een goede representatie is van je bedrijf en merk. Daarnaast is het belangrijk dat het een centraal punt wordt voor je marketingcampagne. Je klanten kunnen je online goed terugvinden, of je kan ze na een eerste contact doorverwijzen naar je pagina op het wereldwijde web.
+ Lees meer

Hoe zoeken mensen op hun smartphone

Elk jaar kopen we meer smartphones en tablets, dat zorgt ervoor dat mobile search jaar na jaar belangrijker wordt. Google zocht, compleet belangeloos, uit hoe we mobiel zoeken en hoe een mobiele zoekopdracht leidt tot een verkoop.
+ Lees meer

E-commerce gaat in stijgende lijn

Becommerce, de Belgische vereniging van online handelaars, voerde recent een studie uit waarbij ze zich focusten op de trends van het kerstseizoen 2013. Hieruit bleek dat heel wat handelaars extreem positief gestemd zijn over de e-commerce in deze kerstperiode. We bekijken de cijfers, proberen de oorzaak te achterhalen en geven je nog wat gratis tips voor een topwebshop.
+ Lees meer

Sex keywords en unisex keywords

Stel je voor dat je een vrouw bent en op zoek bent naar "rode sneakers online".
+ Lees meer

Nieuw: Demographics & Interests reports!

In de afgelopen dagen heeft Google een aantal nieuwe rapporten in Google Analytics uitgerold: De Demographics rapporten en Interests rapporten. Onder de demografische rapporten worden bezoekers gesplitst op leeftijd en geslacht.
+ Lees meer

Over sterren, punten en likes

Je kent ze vast wel.. De beoordelingen op internet over een paar schoenen (" Ze lopen super!') of over een artikel op een nieuwssite (Vond je dit leuk, indrukwekkend, afschuwelijk, mooi et cetera). Vaak worden er ratings gegeven door middel van gouden sterretjes. Je ziet ze ook wel eens uitgedrukt in punten van 1 tot 10. Maar ook bijvoorbeeld het aantal Facebook likes kan dienen als een beoordeling voor de kwaliteit van iets dat je ziet online. Veel van het effect van beoordelingen heeft namelijk te maken met het psychologische principe "social proof".
+ Lees meer

In regel met de webshop wetgeving

Wanneer we horen dat nog steeds twee derde van de Belgische webshops in overtreding zijn met de wetgeving voor elektronische handel, breekt ons hart. Ook al is de bijna 65% reeds een positieve evolutie, aangezien we van 81% overtreders komen. Wees je bewust van het belang van de webshop wetgeving en neem onze handige checklist door, om je ervan te vergewissen dat je (toekomstige) webwinkel in regel is met de wet.
+ Lees meer

Negatieve reviews van je trouwste klanten

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat trouwe klanten zich zo sterk met een merk identificeren dat ze soms negatieve reviews schrijven voor producten die ze (nog) niet eens gekocht hebben. Het onderzoek liet zien dat deze trouwe klanten na hun negatieve review evenveel bleven kopen van het merk. Helaas hebben hun reviews wel een negatief effect op andere mensen: de verkoop van het desbetreffende product daalde.
+ Lees meer