Nieuwe Facebook feature: producten taggen

Het kan nu ook op Facebook: een shopping feed voor je klanten. Tot nu toe kon je Dynamic Product Ads creëren, maar er is nu nog een nieuwe feature bijgekomen. Verkoop je fysieke producten en geen diensten of services? Dan kan je nu ook op Facebook een overzicht van je producten aan je klanten tonen.
+ Lees meer

Wat is het beste moment voor Facebook updates?

Wanneer post je nu het beste iets op Facebook? Het is een vraag die we vaak krijgen, en het is er eentje waar geen concreet antwoord voor is. Voor sommige mensen te bereiken, werkt het weekend beter. Voor anderen moet je vaker overdag iets op Facebook zetten. Het antwoord is voor iedereen anders, maar met een beetje gezond boerenverstand kan je zelf je beste tijdstip bepalen.
+ Lees meer

Hoe word jij getarget door Facebook?

We hebben het allemaal al eens meegemaakt: je bent rustig aan het scrollen op Facebook en ziet plots een advertentie van bedrijven die producten of diensten aanbieden waar je nog geen tien minuten geleden online naar op zoek was. Of je krijgt een ad rond een programma waarvan je de Facebookpagina net hebt geliket.
+ Lees meer

Hoeveel brengen jouw Facebook campagnes echt op?

Facebook is een ideaal middel om je producten in de markt te zetten. Zeker als e-commerce bedrijf kan je vlot de juiste gebruikers targeten en naar je webshop verwijzen. Door je Facebook pixel juist in te stellen kan je zelfs ontdekken hoeveel transacties en revenue elke ad oplevert. Zo kan je vlot de ROI van je Facebook campagnes berekenen en evalueren. Hieronder kan je ontdekken hoe je het sales rapportje snel opbouwt.
+ Lees meer

Our job is never done – Hoe wij campagnes bangelijk maken (en houden) – Deel 2: Facebook

In onze vorige blog heb je kunnen ontdekken hoe wij een Adwords campagne bangelijker maken. Naast Adwords adverteren we voor onze klanten ook massaal op Facebook. Veel mensen denken dat Facebook Advertising synoniem staat voor een klik op blauwe 'boost' knop. Wij gaan véél, véél verder dan dat. Is Facebook Advertising volledig nieuw voor jou? Dan raad ik je aan om deze blog even door te nemen:
+ Lees meer

Facebook Custom audience update: Engagement

Als je momenteel adverteert op Facebook, heb je waarschijnlijk de krachtige 'Custom Audiences' al ontdekt. Dit waren momenteel de opties die je kon gebruiken om een custom doelgroep aan te maken.
+ Lees meer

Nieuwe advertentiemogelijkheden op Facebook

Je hebt ze waarschijnlijk al een paar keer zien passeren, de nieuwe Canvas ads. Nee, we spreken hier niet over sponsorboodschappen tijdens 'De Ideale Wereld'. We hebben het natuurlijk over de Facebook Canvas ads.
+ Lees meer

Waarom Facebook targeten

De targeting-opties in Facebook zijn ontzettend uitgebreid en wanneer je ze goed inzet kan je je doelgroep heel gericht gaan bereiken. Spijtig genoeg beschikt niet elke adverteerder over de kennis of voldoende geduld om dit goed te doen waardoor de advertenties getoond kunnen worden aan een brede, niet-kwalitatieve doelgroep.
+ Lees meer

Facebook: Audience overlap

Facebook heeft onlangs een extra feature toegevoegd aan de bestaande 'Advertentiebeheer' interface. Met de feature 'Audience overlap', kunnen adverteerders twee tot vijf doelgroepen met elkaar vergelijken en een eventuele 'overlap' procentueel bekijken.
+ Lees meer

Page likes: De dinosaurus onder de advertentiedoelstellingen.

Het is eindelijk zover. Er is geen ontsnappen meer aan. Je besluit om een Facebook bedrijfspagina aan te maken. Je hebt gezien dat je grootste concurrenten actief zijn op Facebook. Natuurlijk wil jij hier ook je mannetje staan.
+ Lees meer