Facebook lead ads

In het dagelijkse leven ligt de smartphone al gauw in de hand. Mensen besteden steeds meer tijd aan hun smartphone. De news feed van Facebook is op automatische piloot snel geopend. Foto’s liken, reageren op video’s en je inschrijven voor informatie van interessante bedrijven. Je kan het allemaal met je smartphone.
+ Lees meer

Facebook Ads Relevance Score

Wat is de Relevance Score? De relevance score is een getal op schaal van 1 tot 10 die Facebook's algoritme geeft aan jouw advertenties om te bepalen hoe relevant jouw advertentie is voor jouw doelgroep.
+ Lees meer

Demografische gegevens - laserscherpe targeting

Deze blogpost is onderdeel van een serie over Facebook Advertenties waarin ik uitleg hoe het kan dat jij een bepaalde advertentie te zien krijgt op Facebook.
+ Lees meer

Locatie targeting voor Facebook Ads

Deze blogpost is onderdeel van een serie over Facebook Advertenties waarin ik uitleg hoe het kan dat jij een bepaalde advertentie te zien krijgt op Facebook. Of jij wel of niet een ad te zien krijgt op Facebook is gebaseerd op de uitgebreide targeting die mogelijk is. We bespreken alle 4 targeting opties binnen Facebook. Met in deze post: Locatie targeting.
+ Lees meer

Hoe werkt adverteren op Facebook?

Waarschijnlijk vraag je jezelf wel eens af: "Hoe komt het nu dat ik deze advertentie in mijn timeline te zien krijg?"
+ Lees meer

Dalende Facebook Reach in cijfers

Een van onze klanten vroeg ons recent waarom ze zo'n klein bereik hadden op Facebook. Er is iets aan de hand met de Facebook reach, zoveel is duidelijk. Getuige hiervan zijn de onderstaande posts van Snickers die slim inspeelt op de hype rond de bijtgrage Louis Suarez op het WK. Op hun Facebookpagina hebben ze 11 miljoen fans en op Twitter hebben ze 50.000 volgers. Toch kende hun post een veel groter bereik en engagement via Twitter. Hoe is dat mogelijk en wat kan je er aan doen?
+ Lees meer

Facebook Ads wijzigingen

Een nieuw jaar betekent ook voor Facebook een nieuwe adem. Op 9 januari kwamen ze naar buiten met enkele belangrijke wijzigingen aan hun ads platvorm. Vanaf 9 april zeggen ze vaarwel aan de sponsored stories en worden er nog enkele andere aanpassingen doorgevoerd. We bekijken de belangrijkste en welke impact ze hebben voor adverteerders.
+ Lees meer

Is Facebook Graph Search gevaarlijk speelgoed?

Het is verbazingwekkend dat de meer dan 1 miljard Facebook gebruikers niet in algemeen protest tegen Graph Search losbarsten!
+ Lees meer

Facebook Graph Search? Let me Google that...

Vorige week verstuurde Facebook een uitnodiging naar de tech pers met de mysterieuze boodschap "Come and see what we're building". Locatie? Facebook HQ. Datum? 15 januari. Onmiddellijk begon de beurskoers van Facebook rare sprongen te vertonen en deden de wildste ideeën de ronde. Ging Facebook eindelijk een eigen smartphone lanceren? Of ging het aankondigen dat video advertenties opgenomen zouden worden in het aanbod? De geruchten gingen van Yet Another Useless Feature tot en met een Game Changing New Product.
+ Lees meer

Hoe Facebook Offers opzetten?

Je hebt ze ondertussen al wel zien verschijnen in je tijdlijn: aanbiedingen die geclaimd worden door Facebook vrienden. Dit zijn dus de Facebook Offers. Het is een manier voor bedrijven om via Facebook een promotie actie te lanceren. Eerder hadden we het er al over hoe deze Offers kunnen bijdragen aan het nieuwe inkomstenmodel van Facebook. In deze blogpost bekijken we hoe je dergelijke promotie acties kan opzetten en wat de voor- en nadelen zijn.
+ Lees meer