Our job is never done - Hoe wij campagnes bangelijk maken (en houden) - Deel 1: AdWords

Een SEA of Facebook campagne die goed van start gaat, is bangelijk. Maar het is nog bangelijker als een campagne blijft groeien en verbeteren. Dat doet die campagne helaas niet vanzelf. Daarom geven wij je graag tips & tricks van hoe wij onze campagnes blijven optimaliseren. In dit deel bekijken we waarom onze job never done is bij het beheer van onze AdWords campagnes!
+ Lees meer

Nieuwe website lanceren: SEO 101

Begin op tijd met SEO Bij het vernieuwen van een bestaande website is het belangrijk om zo vroeg mogelijk te beginnen met SEO. Waarom is dit zo belangrijk bij een redesign? Kort gezegd: Je hebt véél te verliezen.
+ Lees meer

Extensies - Hoe zet je ze in?

In een vorige blogpost las je al hoe je betere Adwords advertenties kunt schrijven. We gaan deze week iets dieper in op het gebruik van extensies. Eens die advertenties verschijnen voor potentiële klanten, is het belangrijk ze te overtuigen om door te klikken. Verrijk je advertentie dus met extensies en verhoog de clickthrough rate! Let’s get started!
+ Lees meer

Bangelijke banners voor je Display campagne

We krijgen steeds vaker de vraag: “Aan welke voorwaarden moeten banners nu voldoen voor onze Display campagne?” en “Hoe zien goede banners er uit?” We bundelen hieronder onze tips & tricks. Zo kan je vanaf nu met de juiste banners je Display campagne nog bangelijker maken.
+ Lees meer

Strakke banner ads met Google Ad Gallery

Pakkende display advertenties maken is een kunst. Het is iets waar heel wat tijd en geld in kan kruipen. Gezien we tegenwoordig zoveel mogelijk gebruikers willen remarketen, zijn banners voor het Display netwerk onmisbaar.
+ Lees meer

SEO - Titles & Descriptions; hoe pak je dat aan?

Zoals jullie in de blogpost over het gebruik van zoekmachines konden lezen, heeft Google een marktaandeel van 96%, wat overeenkomt met een monopolie in de zoekmachinemarkt. Mensen die zoeken naar jouw producten of diensten via Google komen dus best jouw website snel tegen. Hoe doe je dat? Door bangelijke titles & descriptions te schrijven. We geven je graag onze tips.
+ Lees meer

Bestaat er iets naast Google?

De derde post over het internetgebruik in België gaat over het gebruik van zoekmachines. Vroeger werd altijd gezegd dat Google de grootste zoekmachine was. Wij, als Google Certified Partner, verkondigen vaak dat 99% van de Belgische internetgebruikers Google gebruikt om te zoeken, maar is dit wel zo?
+ Lees meer

Page likes: De dinosaurus onder de advertentiedoelstellingen.

Het is eindelijk zover. Er is geen ontsnappen meer aan. Je besluit om een Facebook bedrijfspagina aan te maken. Je hebt gezien dat je grootste concurrenten actief zijn op Facebook. Natuurlijk wil jij hier ook je mannetje staan.
+ Lees meer

Internet in België: De opmars van smartphones

Als (online) marketeer kan je er al even niet meer naast kijken: mobiel is overal. Er gaat geen presentatie van Google voorbij zonder dat er aandacht wordt besteed aan mobile marketing en micro-moments, mobile-friendliness is een ranking factor van Google, het mobiel verkeer op je site blijft maar stijgen,...Door de gegevens van onze klanten te bundelen hebben we het marktaandeel van mobiele apparaten in kaart kunnen brengen vanaf 2013, zowel voor B2B als B2C.
+ Lees meer

Internetgebruik in België

Als online marketing agency is het belangrijk om veranderingen en trends in de gaten te houden. Zo kunnen we de marketingbudgetten van onze klanten beter inzetten, maar ook inspelen op wat gaat komen. Voor verschillende trends (vooral seizoenaliteit) gingen we vaak cross-customer in Analytics kijken om te zien of onze voorspelling klopte. Om een beter en globaal beeld te krijgen van het internetgebruik bij de doorsnee Belg besloten we om deze gegevens te bundelen (lang leve Google Spreadsheets!) en zo inzichten te vergaren vanaf januari 2013.
+ Lees meer