Bestaat er iets naast Google?

De derde post over het internetgebruik in België gaat over het gebruik van zoekmachines. Vroeger werd altijd gezegd dat Google de grootste zoekmachine was. Wij, als Google Certified Partner, verkondigen vaak dat 99% van de Belgische internetgebruikers Google gebruikt om te zoeken, maar is dit wel zo?

+ Lees meer

Page likes: De dinosaurus onder de advertentiedoelstellingen.

Het is eindelijk zover. Er is geen ontsnappen meer aan. Je besluit om een Facebook bedrijfspagina aan te maken. Je hebt gezien dat je grootste concurrenten actief zijn op Facebook. Natuurlijk wil jij hier ook je mannetje staan.

+ Lees meer

Internet in België: De opmars van smartphones

Als (online) marketeer kan je er al even niet meer naast kijken: mobiel is overal. Er gaat geen presentatie van Google voorbij zonder dat er aandacht wordt besteed aan mobile marketing en micro-moments, mobile-friendliness is een ranking factor van Google, het mobiel verkeer op je site blijft maar stijgen,...Door de gegevens van onze klanten te bundelen hebben we het marktaandeel van mobiele apparaten in kaart kunnen brengen vanaf 2013, zowel voor B2B als B2C.

+ Lees meer

Internetgebruik in België

Als online marketing agency is het belangrijk om veranderingen en trends in de gaten te houden. Zo kunnen we de marketingbudgetten van onze klanten beter inzetten, maar ook inspelen op wat gaat komen. Voor verschillende trends (vooral seizoenaliteit) gingen we vaak cross-customer in Analytics kijken om te zien of onze voorspelling klopte. Om een beter en globaal beeld te krijgen van het internetgebruik bij de doorsnee Belg besloten we om deze gegevens te bundelen (lang leve Google Spreadsheets!) en zo inzichten te vergaren vanaf januari 2013.

+ Lees meer

Pinterest voor bedrijven

Elke dag nog worden sociale netwerken belangrijker voor bedrijven. Ze zijn het ideale kanaal om je merk in de markt te zetten. Je staat er kort bij je klanten en kan snel een grote impact maken. Als je het goed aanpakt, natuurlijk. Ondertussen kennen de meeste bedrijven de voor de hand liggende netwerken. Facebook, Instagram en Twitter hebben nog weinig geheimen voor adverteerders. Maar wat met Pinterest, kan je daar je voordeel uithalen?

+ Lees meer

5 tips voor betere video ads op Facebook

Als je al eens op Facebook hebt geadverteerd met een video, weet je dat je hiermee makkelijk duizenden mensen bereikt. Je hebt ook gemerkt dat jouw filmpje heel veel views binnenhaalde. Wat je toen waarschijnlijk nog niet wist, is dat Facebook een view registreert na amper 3 seconden.

+ Lees meer

Video marketing: Facebook of Youtube?

Facebook heeft net bekend gemaakt dat het meer dan 4 miljard video views per dag heeft. Als je weet dat dit in januari nog 3 miljard views per dag waren kan je duidelijk zien dat ze met een grote opmars bezig zijn.

+ Lees meer

Televisiereclame in het gedrang

Wat we al een hele tijd zelf merken wordt nu ook bevestigd door een onderzoek van het Amerikaanse bedrijf Bain & Company.

+ Lees meer

Online Marketing Dude (M/V) gezocht!

The Job

bakerMEN is op zoek naar een nieuwe Online Marketing Dude (m/v) om het team te versterken. Een goede dude is van alle markten thuis. Je zet alle soorten AdWords campagnes op en volgt deze op de voet via Google Analytics. Je schrijft pakkende content voor websites en blogs.

+ Lees meer