Hoe gebruiksvriendelijk is jouw webshop?

Het is geen geheim dat de online shopping wereld snel veranderd en dat de concurrentiestrijd met grote namen zoals Amazon steeds moeilijker wordt. De grote websites geven hun klanten lage prijzen, snelle verzending en gratis retournering. Jeff Bezos spreekt over Divinely Discontent: De verwachtingen van de klant gaan altijd omhoog.
+ Lees meer

Schaarste: Een krachtig marketing wapen

Schaarste is één van de krachtigste wapens in je marketingarsenaal. Het zorgt ervoor dat je druk zet op je prospecten om sneller een beslissing te nemen. Er zijn drie manieren om iets schaars te maken:
+ Lees meer

8 onmisbare tips voor typografie in webdesign

De kans is groot dat iemand die je website bezoekt geen belang hecht aan je ongelooflijk doordacht kleurenpalet, je perfect belichte afbeeldingen die uiteraard de guldensnede meticuleus respecteren of de strategisch uitgestippelde content hierarchie, maar gewoon onmiddelijk en simpelweg begint te lezen.
+ Lees meer

De HTTP-Hakbijl (2): Onbeveiligde Forms

 
+ Lees meer

Nieuwe website lanceren: SEO 101

Begin op tijd met SEO Bij het vernieuwen van een bestaande website is het belangrijk om zo vroeg mogelijk te beginnen met SEO. Waarom is dit zo belangrijk bij een redesign? Kort gezegd: Je hebt véél te verliezen.
+ Lees meer

Meertalige website opzetten met hreflang en de juiste structuur

Bij het creëren van een nieuwe, of het uitbreiden van uw huidige website is het belangrijk om het juiste doelpubliek te targetten aan de hand van lokalisatie. Franse bezoekers een Nederlandstalige landingspagina tonen zal uw conversieratio niet ten goede komen.
+ Lees meer

Is Accelerated Mobile Pages (AMP) het waard?

Accelerated Mobile Pages (AMP) is één van de populaire topics van 2016 voor SEOs en Online Marketeers. Maar hoe belangrijk is het om uw website om te bouwen om AMP te ondersteunen?
+ Lees meer

Laat je leiden door intentie en niet (alleen) door demografie.

Als marketeer, en dan zeker in de online sfeer, weet je dat er geen zekerheden zijn en dat je je door je data moet laten leiden. Langs de andere kant zijn we allemaal geneigd om ons doelpubliek in vakjes te steken. Algemeen werkt dit ook heel goed, maar laat je dan niet heel wat liggen? Het recente artikel van Google Why Consumer Intent Is More Powerful Than Demographics beweert althans van wel.
+ Lees meer

Adblock(ers), vriend of vijand?

Je hebt het ondertussen wel al gehoord. Het aantal internetgebruikers die Adblockers gebruiken is de laatste jaren fors gestegen. Moest je hier nog niet van op de hoogte zijn, zie hieronder.
+ Lees meer

Carpe momentum: De consument leeft mobiel

Carpe momentum: De consument leeft mobiel, van moment tot moment. In de vorige blog ontdekten jullie al wat "micromoments" zijn. Nu gaan we ons richten op een groep micromomenten die Google omschrijft als de I-want-to-go moments.
+ Lees meer