Het zwarte schaap van online marketing : Display advertising

De kans dat je geraakt wordt door een bliksemschicht is vrij klein. Een bannerclick registreren is bijna even onwaarschijnlijk. Deze wijsheid leerden we tijdens WebTomorrow enkele weken geleden van onze Ierse Influencer Gerry McGovern:

+ Lees meer

Maakt jouw bedrijf deze 3 AdWords beginnersfouten?

Beginnersfout #1: Niet op je eigen merknaam adverteren

"We staan toch al bovenaan in de organische resultaten? Waarom zouden we dan nog betalen voor advertenties?" horen we veel bedrijven zeggen. Klinkt dit je bekend in de oren? Lees dan verder waarom je wél voor je eigen merknaam zou moeten adverteren.

+ Lees meer

Niemand klikt op Google Advertenties

Een onderzoek heeft aangewezen dat 92% van de Belgen via een zoekmachine op zoek gaat naar informatie over producten en diensten om deze aan te kopen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat steeds meer bedrijven het nut van zoekmachine advertenties in zien. En op dat gebied blijft Google in ons land toch de belangrijkste speler (94,1% van de Belgen gebruikt Google minstens 1 keer per week).

+ Lees meer

Google AdWords voor beginners

22 september, General Wahislaan, Brussel. Na vele succesvolle Learn with Google events in de VS was Europa ook eindelijk aan de beurt. Op het programma stond het hoe en wat van AdWords. Op het eerste zicht vrij algemene topics, maar daarom niet minder interessant of bruikbaar voor professionals.

Presentaties staan of vallen met de presentator, maar ik denk dat het uit naam van alle aanwezigen mag gezegd worden dat David Booth (@davidabooth) een geweldig presentator is en de materie kan brengen op een heldere en interessante manier. Hij ging van start met een algemenere benadering van online advertising, en hoe AdWords hier een meerwaarde voor kan betekenen.

+ Lees meer