Is Accelerated Mobile Pages (AMP) het waard?

Accelerated Mobile Pages (AMP) is één van de populaire topics van 2016 voor SEOs en Online Marketeers. Maar hoe belangrijk is het om uw website om te bouwen om AMP te ondersteunen?
+ Lees meer

Google AdWords na de update

Op 22 februari besliste Google om AdWords-advertenties aan de rechterkant te verwijderen. Google wilde hiermee de look and feel van de zoekresultaten tussen mobiel en desktop gelijktrekken. Daarom worden er bovenaan maximum vier advertenties getoond, drie advertenties onderaan en als het kan Shopping-ads aan de rechterkant. De impact van deze update voor zowel betalende als organische zoekresultaten lichten we graag even toe (nu al onze excuses voor de overload aan cijfers en procenten).
+ Lees meer

Google dumpt ads aan de rechterkant

Vrijdag postte SearchEngineLand er een artikel over, en nu is het al zover: Er zijn geen AdWords-advertenties meer aan de rechterkant (zie voorbeeld hieronder). We overlopen graag even wat de gevolgen zijn voor SEA én SEO.
+ Lees meer

SEO - Titles & Descriptions; hoe pak je dat aan?

Zoals jullie in de blogpost over het gebruik van zoekmachines konden lezen, heeft Google een marktaandeel van 96%, wat overeenkomt met een monopolie in de zoekmachinemarkt. Mensen die zoeken naar jouw producten of diensten via Google komen dus best jouw website snel tegen. Hoe doe je dat? Door bangelijke titles & descriptions te schrijven. We geven je graag onze tips.
+ Lees meer

Bestaat er iets naast Google?

De derde post over het internetgebruik in België gaat over het gebruik van zoekmachines. Vroeger werd altijd gezegd dat Google de grootste zoekmachine was. Wij, als Google Certified Partner, verkondigen vaak dat 99% van de Belgische internetgebruikers Google gebruikt om te zoeken, maar is dit wel zo?
+ Lees meer

Internet in België: De populairste browser

De markt van browsers is in de loop van de jaren enorm veranderd. Waar iedereen vroeger zwoer bij Internet Explorer of Netscape zijn er met de tijd alsmaar meer, en betere, alternatieven opgedoken: Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari,... Maar welke browser is nu het meest populair? En zien we verschillen tussen desktop, tablet en smartphone? De respectievelijke antwoorden op deze vragen: Google Chrome en ja. Verder lezen is meer weten.
+ Lees meer

Adblock(ers), vriend of vijand?

Je hebt het ondertussen wel al gehoord. Het aantal internetgebruikers die Adblockers gebruiken is de laatste jaren fors gestegen. Moest je hier nog niet van op de hoogte zijn, zie hieronder.
+ Lees meer

Carpe momentum: De consument leeft mobiel

Carpe momentum: De consument leeft mobiel, van moment tot moment. In de vorige blog ontdekten jullie al wat "micromoments" zijn. Nu gaan we ons richten op een groep micromomenten die Google omschrijft als de I-want-to-go moments.
+ Lees meer

Google gaat Mobielvriendelijke websites bevoordelen.

Vanaf 21 april is het zover, Google gaat mobiele zoekresultaten anders gaan rangschikken.
+ Lees meer

Remarketing voor search

Mensen die je winkel of bedrijf reeds kennen zullen sneller iets bij jou kopen. Dit gaat al jaren op in de offline wereld, maar vooral online is dit nog sterker aanwezig. Een studie van Google heeft uitgewezen dat 49% van de gebruikers twee tot vier websites bezoekt vóór ze iets aankopen. 96% van de gebruikers koopt niets tijdens hun eerste bezoek aan een website.
+ Lees meer