Checklist - Hoe creëer ik bangelijke visuals en video’s voor mijn Facebook campagne?

Wie een Display of Facebook campagne start kan niet meer zonder. Krachtige visuals of videos zijn een must als je visueel je boodschap wil overbrengen. In een vorige blogpost las je al hoe goede banners voor een Display campagne er uit moeten zien. In deze blog gaan we wat dieper in op Facebook visuals & video's. Klaar om bangelijk beeldmateriaal te creëren? We hebben een checklist opgesteld die je eenvoudig naar krachtig beeldmateriaal leidt. Go!

+ Lees meer

Wat is het beste moment voor Facebook updates?

Wanneer post je nu het beste iets op Facebook? Het is een vraag die we vaak krijgen, en het is er eentje waar geen concreet antwoord voor is. Voor sommige mensen te bereiken, werkt het weekend beter. Voor anderen moet je vaker overdag iets op Facebook zetten. Het antwoord is voor iedereen anders, maar met een beetje gezond boerenverstand kan je zelf je beste tijdstip bepalen.

+ Lees meer

Facebook recap - The basics

Wie aan Facebook advertising begint, moet de basics zeker onder de knie hebben. We zetten alles even op een rijtje, zodat je in een kort overzicht snel alles weer kan opfrissen. En daarna? Ga zelf aan de slag en maak je Facebookcampagnes nog bangelijker. Go!

+ Lees meer

Opgelet voor valse instagram mails

Opgelet wanneer je een dezer dagen een mailtje ontvangt van Instagram met een melding rond het resetten van paswoord of verdachte activiteit in je account. Een van onze klanten kon na het weekend niet meer inloggen in zijn Instagram-account. Bij nazicht van de mail gekoppeld aan de Instagram-account verscheen onderstaand mailtje:

+ Lees meer

Je klanten praten over jou op social media. Wat nu?!

Nee, je klant is heus niet mondiger geworden de laatste jaren. Met de komst van sociale media hebben ze echter een platform gekregen waarbij ze in direct contact staan met je bedrijf.  De stap om contact op te nemen is hiermee een stuk kleiner geworden.

+ Lees meer

De nadelen van Facebook Instant Articles

Facebook experimenteert de afgelopen maanden met Instant Articles, een nieuw platform voor uitgevers. Gebruikers verlaten dankzij dat Instant Articles de Facebook app niet. Ze krijgen de inhoud van het artikel gewoon in-app te lezen. Officieel startte Facebook het experiment op omdat ze vonden dat de laadtijden van contentsites te hoog opliepen voor de gebruikers. Onofficieel houdt zo’n omwalde tuin natuurlijk ook alle gebruikers in het Facebook universum.

+ Lees meer

Pinterest - Tips & tricks voor bedrijven

In de vorige blogpost ontdekte je al hoe Pinterest werkt en hoe je als bedrijf kan profiteren van het groeiende succes van dit medium. Key message? Zorg dat je als bedrijf via Pinterest de gebruikers inspireert. Een kopie van je webshop is not done; deel content die tot de verbeelding spreekt. Content die leeft, zoals DIY-projecten en inspirerende quotes, maken van je pinterestpagina een echte meerwaarde voor je bedrijf. Zorg dus dat je een emotionele band creëert met je volgers.

+ Lees meer

Pinterest voor bedrijven

Elke dag nog worden sociale netwerken belangrijker voor bedrijven. Ze zijn het ideale kanaal om je merk in de markt te zetten. Je staat er kort bij je klanten en kan snel een grote impact maken. Als je het goed aanpakt, natuurlijk. Ondertussen kennen de meeste bedrijven de voor de hand liggende netwerken. Facebook, Instagram en Twitter hebben nog weinig geheimen voor adverteerders. Maar wat met Pinterest, kan je daar je voordeel uithalen?

+ Lees meer

Meetbare Facebook campagnes dankzij de conversiepixel.

Voor bedrijven die adverteren op Facebook zijn de resultaten van de campagne zeer belangrijk. Maak daarom gebruik van de conversiepixel om al je Faceboook acties op te volgen. Dankzij dit extra stukje code dat je op de website plaatst, kan je de behaalde doelen vanuit de Facebook campagnes meten. Zo kan je snel en eenvoudige de resultaten van verschillende advertenties vergelijken. Op deze manier kunnen ze snel bepalen welke ads het meest relevant zijn en het rendement van de advertenties evalueren.

+ Lees meer

5 tips voor betere video ads op Facebook

Als je al eens op Facebook hebt geadverteerd met een video, weet je dat je hiermee makkelijk duizenden mensen bereikt. Je hebt ook gemerkt dat jouw filmpje heel veel views binnenhaalde. Wat je toen waarschijnlijk nog niet wist, is dat Facebook een view registreert na amper 3 seconden.

+ Lees meer