De nadelen van Facebook Instant Articles

Facebook experimenteert de afgelopen maanden met Instant Articles, een nieuw platform voor uitgevers. Gebruikers verlaten dankzij dat Instant Articles de Facebook app niet. Ze krijgen de inhoud van het artikel gewoon in-app te lezen. Officieel startte Facebook het experiment op omdat ze vonden dat de laadtijden van contentsites te hoog opliepen voor de gebruikers. Onofficieel houdt zo’n omwalde tuin natuurlijk ook alle gebruikers in het Facebook universum.
+ Lees meer

Pinterest - Tips & tricks voor bedrijven

In de vorige blogpost ontdekte je al hoe Pinterest werkt en hoe je als bedrijf kan profiteren van het groeiende succes van dit medium. Key message? Zorg dat je als bedrijf via Pinterest de gebruikers inspireert. Een kopie van je webshop is not done; deel content die tot de verbeelding spreekt. Content die leeft, zoals DIY-projecten en inspirerende quotes, maken van je pinterestpagina een echte meerwaarde voor je bedrijf. Zorg dus dat je een emotionele band creëert met je volgers.
+ Lees meer

Pinterest voor bedrijven

Elke dag nog worden sociale netwerken belangrijker voor bedrijven. Ze zijn het ideale kanaal om je merk in de markt te zetten. Je staat er kort bij je klanten en kan snel een grote impact maken. Als je het goed aanpakt, natuurlijk. Ondertussen kennen de meeste bedrijven de voor de hand liggende netwerken. Facebook, Instagram en Twitter hebben nog weinig geheimen voor adverteerders. Maar wat met Pinterest, kan je daar je voordeel uithalen?
+ Lees meer

Meetbare Facebook campagnes dankzij de conversiepixel.

Voor bedrijven die adverteren op Facebook zijn de resultaten van de campagne zeer belangrijk. Maak daarom gebruik van de conversiepixel om al je Faceboook acties op te volgen. Dankzij dit extra stukje code dat je op de website plaatst, kan je de behaalde doelen vanuit de Facebook campagnes meten. Zo kan je snel en eenvoudige de resultaten van verschillende advertenties vergelijken. Op deze manier kunnen ze snel bepalen welke ads het meest relevant zijn en het rendement van de advertenties evalueren.
+ Lees meer

5 tips voor betere video ads op Facebook

Als je al eens op Facebook hebt geadverteerd met een video, weet je dat je hiermee makkelijk duizenden mensen bereikt. Je hebt ook gemerkt dat jouw filmpje heel veel views binnenhaalde. Wat je toen waarschijnlijk nog niet wist, is dat Facebook een view registreert na amper 3 seconden.
+ Lees meer

Hoe zet je Instagram advertenties in?

Toen we één van onze klanten lieten weten dat Instagram advertenties begon te verkopen was dit het antwoord:
+ Lees meer

Video marketing: Facebook of Youtube?

Facebook heeft net bekend gemaakt dat het meer dan 4 miljard video views per dag heeft. Als je weet dat dit in januari nog 3 miljard views per dag waren kan je duidelijk zien dat ze met een grote opmars bezig zijn.
+ Lees meer

Beacons versterken Facebook

Begin dit jaar lanceerde Facebook Place Tips, een nieuwe functie ontworpen voor uitbaters van lokale bedrijfjes. Wanneer gebruikers van de Facebook-app in de buurt komen van een winkel of zaak die Place Tips gebruikt, verschijnen er updates en posts van vrienden over die plaats in hun nieuwsoverzicht.
+ Lees meer

Facebook advertentie mogelijkheden

Nog niet zo lang geleden kon je hier alles ontdekken over de uitgebreide targeting-mogelijkheden in Facebook. Nu je je doelpubliek te pakken hebt, is het belangrijk dat je de juiste advertentie kiest om je doel te bereiken. Gebruik je Facebook ads eerder voor branding of ben je gebrand op conversies? Bepaal je doel en ontdek hieronder welk type advertenties je hiervoor best kan inzetten!
+ Lees meer

Facebook Carousel Ads inzetten

Facebook blijft de mogelijkheden voor adverteerders uitbreiden: elke maand komen er wel nieuwe features, zowel qua targeting als advertentie-formaten. Sinds een tweetal maanden is er zo de Multi-Product Ad bijgekomen, een voorbeeld zie je hieronder. bakerMEN legt je graag uit hoe en waarom deze ads in te zetten.
+ Lees meer