Remarketing strategie op basis van je Google Analytics insights

"Damn. Wat een lange titel!"
I know, maar het is echt belangrijk om te duiden dat je uit Google Analytics zo veel inzichten kan halen die je remarketing strategie naar een veel hoger niveau kunnen tillen (lees de blog voor voorbeelden). Door enkele cijfers uit Google Analytics te combineren met de conversiefunnel van je website heb je pas écht een idee wie/wat voor conversies zorgt.

+ Lees meer

De Voordelen van Google Tag Manager

Tag management systemen laten je toe om snel en eenvoudig stukken tracking code toe te voegen aan je website en apps. Welke tracking codes? Zo goed als allemaal:

+ Lees meer

Measurecamp Amsterdam 2017

 

+ Lees meer

Leer je klanten/prospecten kennen: Deel 2 Facebook

In een vorige blogpost toonden we al hoe je je klanten kan leren kennen in Google Analytics. Deze week is Facebook aan de beurt!

Als grootste social netwerk in België (en één van de grootste sites overall) is Facebook ook een niet te verwaarlozen bron om inzichten te krijgen in je doelgroep. Er zijn twee verschillende manieren om je doelgroep op Facebook te leren kennen:

+ Lees meer

Leer je klanten/prospecten kennen: Deel 1 Google Analytics

Online marketing bestaat uit twee grote delen:

+ Lees meer

Wat bakerMEN noteerde tijdens de GAUC 2016

Donderdag 25 augustus was een hete dag. Niet alleen buiten, maar ook in het Diamant Conference Center in Brussel. Daar amuseerden wij (Celesta & Nicolas) ons als data addicts tijdens de GAUC. Een goed gevulde dag die we eindelijk samen hebben kunnen neerpennen tot een You need to know this blog.

+ Lees meer

Bangelijk meten - Waar gaat jouw marketingbudget naartoe?

Tienduizenden euro’s smijten in offline campagnes is leuk! Jouw radiospot bereikte zo iedereen die op dat moment naar de radio aan het luisteren was. Je televisie commercial op ATV is heel Antwerpen opgevallen. Je advertentie in de zondagskrant werd sowieso gespot door iedereen die zondag naar de bakker ging. Reality check! Het is gemakkelijk om dat te geloven, maar échte cijfers over wie welke advertentie écht heeft bekeken ontbreken.

+ Lees meer

Hoeveel brengen jouw Facebook campagnes echt op?

Facebook is een ideaal middel om je producten in de markt te zetten. Zeker als e-commerce bedrijf kan je vlot de juiste gebruikers targeten en naar je webshop verwijzen. Door je Facebook pixel juist in te stellen kan je zelfs ontdekken hoeveel transacties en revenue elke ad oplevert. Zo kan je vlot de ROI van je Facebook campagnes berekenen en evalueren. Hieronder kan je ontdekken hoe je het sales rapportje snel opbouwt.

+ Lees meer

En waarom gebruik jij geen UTM-tags?

UTM, wtf?

De term UTM tag stamt nog uit het tijdperk voordat Google Analytics Google Analytics was. UTM staat voor Urchin Tracking Monitoring en geeft extra informatie mee aan Google Analytics. Ondanks het feit dat UTM tags al langer meegaan dan Facebook zien we ze nog vaak niet, te weinig of foutief ingezet worden.

+ Lees meer

Nieuwe website lanceren: SEO 101

Begin op tijd met SEO

Bij het vernieuwen van een bestaande website is het belangrijk om zo vroeg mogelijk te beginnen met SEO. Waarom is dit zo belangrijk bij een redesign? Kort gezegd: Je hebt véél te verliezen.

+ Lees meer