4 Tips voor betere automatische biedingen

Je campagnebids in handen leggen van de mensen die er baat bij hebben dat je zoveel mogelijk uitgeeft; het lijkt niet echt een goed idee. Spoiler alert, dat is het wél.

+ Lees meer

Onmisbare online marketing tools.

 

+ Lees meer

Leer je klanten/prospecten kennen: Deel 2 Facebook

In een vorige blogpost toonden we al hoe je je klanten kan leren kennen in Google Analytics. Deze week is Facebook aan de beurt!

Als grootste social netwerk in België (en één van de grootste sites overall) is Facebook ook een niet te verwaarlozen bron om inzichten te krijgen in je doelgroep. Er zijn twee verschillende manieren om je doelgroep op Facebook te leren kennen:

+ Lees meer

Facebook Advanced tracking instellen

Facebook is een krachtig kanaal, dat weten we ondertussen al. Benut jij wel het volledig potentieel van dit kanaal? Wel, wat de Facebook pixels juist zijn, hebben we hieronder ⬇️ al uitgelegd. In deze blog leren we je hoe je deze juist moet implementeren.

Blog: De nieuwe Facebook conversiepixel

+ Lees meer

Checklist - Hoe creëer ik bangelijke visuals en video’s voor mijn Facebook campagne?

Wie een Display of Facebook campagne start kan niet meer zonder. Krachtige visuals of videos zijn een must als je visueel je boodschap wil overbrengen. In een vorige blogpost las je al hoe goede banners voor een Display campagne er uit moeten zien. In deze blog gaan we wat dieper in op Facebook visuals & video's. Klaar om bangelijk beeldmateriaal te creëren? We hebben een checklist opgesteld die je eenvoudig naar krachtig beeldmateriaal leidt. Go!

+ Lees meer

Nieuwe Facebook feature: producten taggen

Het kan nu ook op Facebook: een shopping feed voor je klanten. Tot nu toe kon je Dynamic Product Ads creëren, maar er is nu nog een nieuwe feature bijgekomen. Verkoop je fysieke producten en geen diensten of services? Dan kan je nu ook op Facebook een overzicht van je producten aan je klanten tonen.

+ Lees meer

Wat is het beste moment voor Facebook updates?

Wanneer post je nu het beste iets op Facebook? Het is een vraag die we vaak krijgen, en het is er eentje waar geen concreet antwoord voor is. Voor sommige mensen te bereiken, werkt het weekend beter. Voor anderen moet je vaker overdag iets op Facebook zetten. Het antwoord is voor iedereen anders, maar met een beetje gezond boerenverstand kan je zelf je beste tijdstip bepalen.

+ Lees meer

Hoe word jij getarget door Facebook?

We hebben het allemaal al eens meegemaakt: je bent rustig aan het scrollen op Facebook en ziet plots een advertentie van bedrijven die producten of diensten aanbieden waar je nog geen tien minuten geleden online naar op zoek was. Of je krijgt een ad rond een programma waarvan je de Facebookpagina net hebt geliket.

+ Lees meer

Hoeveel brengen jouw Facebook campagnes echt op?

Facebook is een ideaal middel om je producten in de markt te zetten. Zeker als e-commerce bedrijf kan je vlot de juiste gebruikers targeten en naar je webshop verwijzen. Door je Facebook pixel juist in te stellen kan je zelfs ontdekken hoeveel transacties en revenue elke ad oplevert. Zo kan je vlot de ROI van je Facebook campagnes berekenen en evalueren. Hieronder kan je ontdekken hoe je het sales rapportje snel opbouwt.

+ Lees meer

Our job is never done – Hoe wij campagnes bangelijk maken (en houden) – Deel 2: Facebook

In onze vorige blog heb je kunnen ontdekken hoe wij een Adwords campagne bangelijker maken. Naast Adwords adverteren we voor onze klanten ook massaal op Facebook. Veel mensen denken dat Facebook Advertising synoniem staat voor een klik op blauwe 'boost' knop. Wij gaan véél, véél verder dan dat. Is Facebook Advertising volledig nieuw voor jou? Dan raad ik je aan om deze blog even door te nemen:

+ Lees meer