Meer tekens voor snippets in Google Search

De SEO-speurneuzen onder ons hadden het wellicht al ontdekt. Google heeft het begin december ook officieel bevestigd: de grootte van een snippet is de laatste dagen toegenomen. Wat betekent dit juist voor je bedrijf?

+ Lees meer

8 onmisbare tips voor typografie in webdesign

De kans is groot dat iemand die je website bezoekt geen belang hecht aan je ongelooflijk doordacht kleurenpalet, je perfect belichte afbeeldingen die uiteraard de guldensnede meticuleus respecteren of de strategisch uitgestippelde content hierarchie, maar gewoon onmiddelijk en simpelweg begint te lezen.

+ Lees meer

De HTTP-Hakbijl (2): Onbeveiligde Forms

 

+ Lees meer

In 3 stappen een SEO & mobile friendly website

Hoe maak ik mijn website Mobile Friendly voor SEO?

1. Waarom moet je website mobile friendly zijn?

Google roept al enkele jaren dat mobiel om de hoek staat te trappelen om de macht in de zoekmachines op te eisen. We hebben deze evolutie mooi kunnen zien bij al onze klanten zowel in B2B als B2C omgevingen en ook wanneer het over recruitment advertising gaat. Google zet ook wat betreft SEO steeds meer in op wijzigingen aan hun mobiel algoritme.

Mobiele zoekopdrachten blijven stijgen

Mobiele toestellen worden tegenwoordig meer gebruikt om het internet te browsen dan computers en laptops. Uit een rapport van Hitwise een klein jaar geleden zouden mobiele searches al 58% van het totaal aantal zoekopdrachten uitmaken.

+ Lees meer

Google en de HTTP-hakbijl

+ Lees meer

Google Search Console voor beginners


In deel 1 hebben we besproken hoe de zoekopmaak je kan helpen beter te scoren in Google Search Console. Nu kijken we hoe het zoekverkeer gedeelte een handige tool voor jouw website kan zijn.

+ Lees meer

[Deel 1] Hoe Google Search Console gebruiken als SEO tool - Search Appearance

De meeste SEO (Search Engine Optimalisatie) tools kosten handenvol geld. Gelukkig zijn er ook nog enkele gratis tools die je kan gebruiken om je te helpen in de analyse om je website hoger te ranken op Google.

+ Lees meer

AdWords updates: zomer 2016

Google heeft de voorbije maanden wat updates doorgevoerd in AdWords. Het grootste deel hiervan is gericht op het gemak van de mobiele gebruiker. De reden hiervoor? We gebruiken onze smartphone/tablet meer en meer om online te gaan. In sommige sectoren overheerst mobiel gebruik zelfs al desktop. We overlopen als Premier Google AdWords Partner even alle veranderingen.

+ Lees meer

Nieuwe website lanceren: SEO 101

Begin op tijd met SEO

Bij het vernieuwen van een bestaande website is het belangrijk om zo vroeg mogelijk te beginnen met SEO. Waarom is dit zo belangrijk bij een redesign? Kort gezegd: Je hebt véél te verliezen.

+ Lees meer

Meertalige website opzetten met hreflang en de juiste structuur

Bij het creëren van een nieuwe, of het uitbreiden van uw huidige website is het belangrijk om het juiste doelpubliek te targetten aan de hand van lokalisatie. Franse bezoekers een Nederlandstalige landingspagina tonen zal uw conversieratio niet ten goede komen.

+ Lees meer